Om processen i 2023

Destination Gisselfeld skal opjusteret til at imødekomme de internationale turister, især de tyske. Derfor igangsætter vi nu et større faciliteret forløb med tre workshops henover foråret og efteråret.

Tirsdag d. 28. 3. 2023 kl.10.00 - ca. 14. 00 mødes ved (Camp Adventure) hvor vi starter processen op. Her introduceres vil til Andreas Bonde (Seismonaut), der guider os igennem et forløb ved navn "Tendenser blandt de nye målgrupper relevante for Destination Gisselfeld og hvordan man skaber oplevelser af betydning for disse".

Slides kan ses her.


Tirsdag d. 25. 4. 2023 kl. 10.00 - ca. 14.00 mødes arbejdsgruppen ved (Gisselfeld Kloster) hvor vi arbejder med temaet "Hvordan skaber vi fortællinger og produkter som strategisk vigtige internationale målgrupper kan lide og tiltrækkes af?"
Frokost er inkluderet.


Og så går højsæsonen jo virkelig i gang, og da det hele jo handler om at få en god og sund virksomhed, så er næste workshop placeret efter sommerferien. Derfor mødes vi igen:


Tirsdag d. 29. 8. 2023 kl. 10.00 - 14.00 ved (Business Faxe). På dette tidspunkt skulle vi være kommet så langt i processen at vi har identificeret nogle kerneoplevelser, og derfor skal vi nu matche vores oplevelser til de målgrupper som er mest relevante. Disse målgrupper identificerer vi ved at fastslå konkret variabler til segmentering af målgrupperne. Når vi ved hvilke geografiske områder vores målgruppe befinder sig i, har vi lavet et såkaldt catchment area. Det gør at vi fremadrettet kan arbejde mere specifikt med vores internationale markedsføring. Temaet for denne afsluttende gang er:  "Gisselfelds catchment area - hvordan overkommes udfordringer, hvordan udnyttes potentialer og hvordan udvides catchment area?"
Frokost er inkluderet.




... og hvad får vi så ud af den proces?

Processer kan virke nyttesløse og symbolske medmindre vi har afstemt forventningerne. Ift. ovenstående proces skal vi gerne ha følgende ud af det:

1. En masterplan for det videre Gisselfeld samarbejde

2. Indsigt i hvilke oplevelser der skal udvikles og hvem der har ejerskab på disse oplevelser

3. En præcisering af hvor de relevante internationale markeder befinder sig, hvilket kan bruges internt til at skærpe egen markedsføring.

Det er intet i processen som er hemmeligt, og derfor ligger alt også på denne hjemmeside fuld tilgængeligt for alle.

Arbejdsgruppen består af følgende...

Nicolaj Lund Jensen fra Veras Verden

Stig fra Paradehuset

Silje Brenna fra Rønnede Kro mv.
Anders Holst, Rønnede Kro


Gregers Münter, Rønnede Kro mv.
Ida Roed, Camp Adventure


Anette Syska, Gisselfeld Kloster
Ane Dolward, Turisme Faxe


Forløbet er faciliteret af Andreas Bonde og Maiken fra Seismonaut. 'Du kan læse Andreas Bondes klumme om indsigt i tyskernes adfærd her. 










" Inspirerende citat med stor selvindlysende sandhed."

Sagt af en eller anden klog